Kayıp eşyalarınız için, hafta içi mesai saatleri içinde Osmangazi İstasyonunda bulunan “Kayıp Eşya Bürosu” na veya (0224) 452 52 44 / dahili 6600 nolu telefona başvurabilirsiniz. (Bulduğunuz kayıp eşyaları "Kayıp Eşya Tutanağı" karşılığında, istasyon görevlilerine teslim ediniz)

Tren hatlarına girmek emniyetsiz ve tehlikeli olduğu için yasaktır. Böyle bir durumda istasyonda bulunan görevli personele konuyu bildirmeniz yeterli olacaktır.

BursaRay’ı kullanmak isteyen bisikletli yolcularımız, belirlenen saat ve kurallar dahilinde BursaRay araçlarını kullanabilir. Hafta içi 06:30 – 10:00 ve 16:00 – 19:30 saat aralıkları dışındaki tüm saatlerde bisikletli yolcuların sisteme girişi yapılmaktadır. Cumartesi ve Pazar günleri saat sınırlaması yoktur. Bisiklet için ayrıca ücret alınmamaktadır. Her vagonda sadece bir bisiklete izin verilmektedir. Katlanabilir bisikletler, katlandıktan sonra, saat sınırlaması olmadan giriş yapabilir.
BursaRay istasyonlarındaki bisiklet park yerleri kontrollü alanların dışında kalmaktadır. Bisiklet parkına bisikletini bırakmak isteyen yolcularımızın, gerekli emniyet tedbirlerini almaları ve bu konuda yaşanacak sorunlarda emniyet birimlerine haber vermeleri gerekmektedir.
Tren içinde hırsızlık, rahatsızlanan yolcu vb. durumlarla karşılaştığınızda, kapı yanlarında bulunan “acil konuşma butonu” nu kullanarak durumu Tren Sürücüsüne iletebilirsiniz.
Raylı sistem yolculuk kurallarına göre; kontrollü alana, görme engellilere refakat eden köpekler ve önlemi alınmış kafeste taşınabilen evcil hayvanlar dışında, hiçbir hayvan sokulamaz.

Raylı sistem sefer tarifelerinizi nereden öğrenebilirim?

Raylı sistem hatlarımızın sefer tarifelerini www.burulas.com.tr web sitesinden, istasyonlarda bulunan yolcu bilgilendirme panolarından ayrıca 0850 850 99 16 Çağrı Merkezini arayarak öğrenebilirsiniz.

Raylı sistem seferlerinin daha geç saatlere kadar sürmesi ve daha erken başlaması mümkün mü?

Gece tren işletiminin sona ermesi ve sabah başlaması arasında kalan zamanda, tren hatlarının, istasyonların ve araçların bakım, onarım ve temizlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

BursaRay’da Ücretsiz kartların geçişleri neden kontrollü geçiş turnikesinden yapılıyor?

Ücretsiz Kartların Güvenlik Görevlisi tarafından kontrolünün yapılabilmesi için, bu tür geçişler tek noktadan yapılmaktadır.

Raylı sistem istasyon platformlarında, açık alanda sigara içmek neden yasaktır?

4207 Nolu Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun’un “Toplu taşımacılık yapılan her türlü nakil vasıtaları ve bunların bekleme yerlerinde (platform), kamu hizmeti yapan kurum ve kuruluşlarda, mekanlarda tütün ve tütün mamullerinin içilmesi yasaktır” maddesine istinaden yasaklanmıştır.

BursaRay istasyonlarında neden tuvalet yok?

BursaRay'da yolculuk süresinin kısa olmasından dolayı ve istasyonlarda tüm yolculara açık tutulacak, denetimi mümkün olmayan bir alan, emniyet ve güvenlik açısından risk oluşturacağı için, istasyonlarda tuvalet, mescit, bebek emzirme odası ve benzeri hizmetlerin verilmesi mümkün değildir.

Raylı sistem araçları ve istasyonlardaki panolara reklam vermek istiyorum, ne yapmalıyım?

Bu tarz talepleriniz için BURULAŞ Pazarlama ve Yolcu İlişkileri Müdürlüğü (0 224) 452 52 44  nolu telefona başvurabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKart almak İstiyorum ne yapmalıyım?

Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKart almak için, gerekli evraklar ile beraber Şehreküstü İstasyonundaki gişelere gelip işleminizi yaptırabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKartı’nıza vize yaptırmak  için, Vize İşlemleri için gerekli olan evraklar  kısmında  belirtilen belgeler ve kartınız ile başvurunuz halinde  Seyahat Kartları Ofislerinden  yaptırabilirsiniz.

İlk defa ücretsiz kart alacakların ilgili evraklarıyla Seyahat Kartları Ofislerine başvurmaları gerekmektedir.
Kartınızı BursaRay’da kaybetmiş olabileceğinizi düşünüyorsanız lütfen önce Osmangazi İstasyonu’nda bulunan kayıp eşya bürosuna başvurunuz. Eğer kartınız burada yoksa hiç vakit kaybetmeden Burulaş Seyahat Kartları Ofislerine  başvurup gerekli işlemleri yaptırarak kayıp kartı iptal ettirip yeni kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.
Akıllı BursaKart, elektronik ücret toplama sisteminin omurgasıdır. Sadece 1 sefere mahsus ödenen sistem kullanım bedeli (3,50TL) karşılığı herhangi bir istasyonlarımızda bulunan  Bursakart Dolum ve Satış Noktası veya bayilerden alabilirsiniz. Kartınıza dilediğiniz sıklıkta ve miktarda yükleme yaparak, ekonomik yolculuk imkanından faydalanabilirsiniz.

İstasyonlarımızda bulunan Bursakart Dolum ve Satış noktaları ve Bayilerden  Akıllı BursaKartınıza dilediğiniz kadar  (en az 5,00 TL)  bedel  yükleyin. Metroya  binerken giriş turnikesi üzerindeki mavi ekrana, otobüse ve tramvaya binerken kart okuma cihazına  en fazla 10 cm uzaktan kartınızı gösterin.

  • Eğer kartınızda yeterli bakiye varsa,  “GEÇEBİLİRSİNİZ” anlamına gelen yeşil ışık yanacaktır. Kartınızdan 1 biniş ücreti otomatik olarak azalacaktır. 
  • Kartınızda kalan bakiye miktarını ekranda görebilirsiniz.
  • Kart okuma cihazı  üzerindeki kırmızı ışık yanarsa kartınızda geçiş için yeterli bakiye kalmamış demektir. Bu durumda  kartınıza dolum yaptırmanız gerekmektedir. Eğer kartınızda yeterli bakiye olduğu halde geçiş hakkı verilmiyorsa sorunun çözümü için Burulaş Seyahat Kartları Ofislerine  başvurunuz.
  • Eğer indirimli yada ücretsiz geçiş hakkı sağlayan kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKart kullanıyorsanız, kartınızı sorulmadan görevliye gösteriniz.
  • İndirimli yada ücretsiz geçiş hakkı olmadığı halde geçme girişiminde bulunanlar uyarılarak kontrollü alana girmelerine izin verilmez.
  • Başkasına ait indirimli yada ücretsiz geçiş kartı kullananların kartlarına el konulur ve bu kartlar gerekli yasal işlemlerin yapılması amacıyla Burulaş Seyahat Kartları Şefliğine  teslim edilir.
Bütünleşik bilet sistemine dahil tüm araçlarda akıllı BursaKart ile binişlerde, 90 dakika içinde, üç aktarmaya kadar yapılan aktarmalarda tam için 1,25 TL indirimli için 0,85 TL aktarma indirimi uygulanmaktadır. 
 

Bulduğunuz kayıp eşyaları ve maddeleri, "Kayıp Eşya Tutanağı" karşılığında, istasyon görevlilerine teslim ediniz. Kayıp eşyalarınız için, Osmangazi İstasyonunda bulunan Kayıp Eşya Bürosu'na veya (+90 224) 452 52 44 dahili 6600 no.lu telefona başvurunuz.

Otobüs hareket saatleri ve güzergah bilgileri, ilgili hattın detay sayfası içerisinde bulunmaktadır. Detay sayfasına çok çeşitli yollardan erişebilirsiniz. Anasayfa'daki Site içi arama bölümüne hattın adını yazın. Örneğin 3/C. Açılan listeden 3/C yi tıklayın. 3/C hattının hareket saati ve güzergah bilgileri karşınızda. Ya da üstte yer alan menüden Otobüs->Tüm Hatlar menüsüne girin. Açılan sayfadan istediğiniz hattın adının yanında yer alan detay resmine tıklayın. (Küçük büyüteç resmi). Hatla ilgili hareket saati ve güzergah sayfası karşınızda. Yine otobüs menüsü içerisinden bu kez hat sorgulamaya girin. Aradığınız hatla ilgili hatadı/mahalle/cadde/durak adı bilgilerinden herhangi bir bilgi yazıp ara düğmesini tıklayın. Açılan sayfada yer alan detay resmine tıklayın. (Küçük büyüteç resmi). Harita bilgisini ise detay resminin hemen sağında yer alan küçük harita resmini tıklayarak görebilirsiniz.