Burulaş Bursakart
Burulaş Otobüs
Bursaray

SIK SORULAN SORULAR

Sizlerden sıklıkla gelen soruları derledik. Cevabı görmek için dilediğiniz soruya tıklayabilirsiniz.

Kaybettiğiniz ya da bulduğunuz kayıp eşyalar hakkında bilgi almak veya başvuruda bulunmak için buraya tıklayarak KAYIP EŞYA sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Tren hatlarına girmek tehlikeli ve emniyetsiz olduğu için yasaktır. Böyle bir durumda istasyonda bulunan görevli personele konuyu bildirmeniz yeterli olacaktır.

  • BursaRay’ı kullanan yolcular Hafta içi 07:00 – 09:00 saatleri arası ve 17:00 – 19:00 saatleri arası hariç, diğer saatlerde bisikletle sisteme giriş yapabilir.
  • Cumartesi ve Pazar günleri saat sınırlaması olmadan bisikletle giriş yapılabilir.
  • Katlanabilir bisikletler, katlandıktan sonra, saat sınırlaması olmadan giriş yapabilir.
  • Okulların kapalı olduğu resmi tatillerde, sömestr tatilinde ve yaz aylarında hafta içi de dahil olmak üzere saat sınırlaması olmadan bisikletle giriş yapılabilir.
  • Bir araçta sadece bir bisikletin olmasına izin verilir.
  • T1 ve T3 tramvay araçlarına bisikletle binilemez.
  • Motosikletli yolcuların HRS, T1 ve T3 araçlarına binmesi yasaktır.

BursaRay istasyonlarındaki bisiklet park yerleri kontrollü alanların dışında kalmaktadır. Bisiklet parkına bisikletini bırakmak isteyen yolcularımızın, gerekli emniyet tedbirlerini almaları ve bu konuda yaşanacak sorunlarda emniyet birimlerine haber vermeleri gerekmektedir.

Tren içinde hırsızlık, rahatsızlanan yolcu vb. durumlarla karşılaştığınızda, kapı yanlarında bulunan “acil konuşma butonu” nu kullanarak durumu tren sürücüsüne iletebilirsiniz.

Trenlerde müzik aleti çalmak, müzik aleti çalarak dilencilik yapmak “diğer yolcuları rahatsız edici davranış” tanımlandığından yasaklanmıştır. Bu tür durumlar tespiti halinde ilgili zabıta birimlerine bildirilmekte ve müdahale edilmektedir. Yolculuk sırasında karşılaştığınız bu gibi olumsuz durumları acil konuşma butonunu kullanarak tren sürücüsüne iletebilir ya da istasyonlarda görev yapan güvenlik görevlilerine bilgi verebilirsiniz.

Raylı sistem yolculuk kurallarına göre, kontrollü alana yalnızca görme engellilere refakat eden köpekler ve önlemleri alınmış kafeste taşınabilen evcil hayvanlar kabul edilmektedir. Diğer hayvanların girişi yasaktır.

Raylı sistem hatlarımızın sefer tarifelerini https://www.burulas.com.tr/rayli-sistemler/bursaray/  web sitesinden, istasyonlarda bulunan yolcu bilgilendirme panolarından veya 0850 850 99 16 Çağrı Merkezi‘ni arayarak öğrenebilirsiniz.

Gece tren işletiminin sona ermesi ve sabah başlaması arasında kalan zamanda, tren hatlarının, trenlerin ve istasyonların, bakım, onarım ve temizlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

  • Tüm trenlerde klima sistemi mevcut olup, tren aktif olduğunda klimalar otomatik çalışmaya başlamaktadır. Tren sürücüsünün klimayı açması ya da kapatması teknik anlamda mümkün değildir.
  • Bazen klimalarda arıza olabilmektedir.  Bu durumlarda, arızalı tren en kısa sürede tespit edilip işletimden alınır ve trene müdahale edilir. Gerekli müdahalenin zamanında yapılabilmesi için araç numarası, yer ve zaman bilgilerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Tüm trenlerin kapılarında güvenlik sensörleri mevcut olup, kapılar bir engel ile karşılaşıldığında tekrar açılacak şekilde dizayn edilmiştir. Ayrıca normal işletim sırasında, trenin tüm kapıları kapanmadan teknik anlamda tren hareket edememektedir. Yolcularımızın kapı kapanma sesini duyduktan sonra trenlere iniş/biniş yapmamaları gerekir.

BursaRay’da trenlerin çalışması için çok büyük güçlerde elektrik enerjisine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu güçteki elektrik enerjisini de jeneratör ya da UPS gibi kaynaklardan karşılayarak, normal tren işletimini devam ettirmek teknik anlamda mümkün değildir.

Ürün otomatları ile ilgili her türlü teknik sorun, şikayet ve önerileriniz için otomatların üzerinde bulunan telefon numaraları ile iletişime geçerek yardım alabilirsiniz.

Ücretsiz kartların güvenlik görevlisi tarafından kontrolünün yapılabilmesi için, bu tür geçişler tek noktadan yapılmaktadır.

4207 Nolu Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun’un “Toplu taşımacılık yapılan her türlü nakil vasıtaları ve bunların bekleme yerlerinde (platform), kamu hizmeti yapan kurum ve kuruluşlarda, mekanlarda tütün ve tütün mamullerinin içilmesi yasaktır” maddesine istinaden yasaklanmıştır.

Bu tarz talepleriniz için hafta içi 08:00 – 18:00 saatleri arasında BURULAŞ Kurumsal İletişim Birimi  (0224) 452 52 44  numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş BursaKart almak için gerekli evraklar ile beraber (https://www.burulas.com.tr/bursakart/bursakart-basvuru-kosullari/) BursaKart Kişiselleştirme ofislerine gelip işleminizi yaptırabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş BursaKart’ınıza vize yaptırmak  için, vize işlemleri için gerekli olan evraklar (https://www.burulas.com.tr/bursakart/bursakart-basvuru-kosullari/)  kısmında belirtilen belgeler ve kartınız ile başvurunuz halinde  BursaKart Kişiselleştime Ofislerinden yaptırabilirsiniz.

İlk defa ücretsiz kart alacaklar, ilgili evraklarıyla (https://www.burulas.com.tr/bursakart/bursakart-basvuru-kosullari/)  BursaKart Kişiselleştirme Ofislerine başvurmaları gerekmektedir. Ücretsiz seyahat hakkına sahip yolcu listesine bu bağlantıdan (PDF) erişebilirsiniz.

0850 850 9916 nolu Çağrı Merkezini arayarak kayıp kartınızı bildirmeniz gerekmekte olup BursaKart Kişiselleştirme Ofislerinede kayıp kartınızı bildirebilir ve yeniden başvuru yapabilirsiniz.

(https://www.burulas.com.tr/bursakart/bursakart-basvuru-kosullari/)

BursaKart, Elektronik Ücret Toplama Sisteminin omurgasıdır. Tek sefere mahsus ödenen Boş  Bursakart  bedeli (80,00 TL) ‘dir. Üzerinde Sarı Temassız işareti bulanan BursaKartları istasyonlarımızda bulunan  BursaKart Dolum ve Satış Noktası veya bayilerden alabilirsiniz. Kartınıza dilediğiniz sıklıkta ve miktarda yükleme yaparak, ekonomik yolculuk imkanından faydalanabilirsiniz. Kartınızın kaybolması veya arızalanması/kullanılamaz hale gelmesi durumunda bu bedel tekrar alınmaktadır.

BursaKart Dolumu, için BursaKartınızı, istasyonlarımızda bulunan BursaKart Dolum ve Satış Noktalarındaki (Kiosk) makinelerden en az 20,00 TL, en fazla ise 1.250,00 TL arasında yükleyebilirsiniz. Bayilerden ise en az 10,00 TL, en fazla 500,00 TL yükleme yapabilirsiniz.

Geçiş için BursaKartınızı, metroya binerken giriş turnikesindeki ekrana, otobüs ve tramvaya binerken ise validatöre yaklaştırarak kullanabilirsiniz. Kartınızda yeterli bakiye varsa, “Geçebilirsiniz” anlamına gelen yeşil ışık yanar ve kartınızdan 1 biniş ücreti otomatik olarak düşer. Kartınızda kalan bakiye miktarını ekrandan kontrol edebilirsiniz.

Eğer kartınızda yeterli bakiye yoksa, “Red” anlamına gelen kırmızı ışık yanar. Bu durumda kartınıza yükleme yapmanız gerekmektedir.

Kartınızda yeterli bakiye olduğu halde geçiş sağlanamıyorsa, sorunun çözümü için Müşteri Hizmetleri ve Kişiselleştirme Şefliği’ne başvurabilirsiniz.

Aktarma indiriminin geçerli olduğu araçlarda, 90 dakika içerisinde 3 aktarmaya kadar indirim yapılmaktadır.

6,7,8 ve 9 nolu tarifelerde aktarma indirimi uygulandıktan sonra başka aktarma indirimi uygulanmaz.

0 nolu tarifeden 90 dakika içinde diğer tarifelere yapılan aktarmalarda 0 nolu aktarma indirimi uygulanır.

Diğer tarifeler arasındaki 90 dakika içinde yapılan aktarmalarda 1 nolu aktarma indirimi uygulanır.

Aktarma indirimi detaylı bilgi için https://www.burulas.com.tr/fiyat-tarifeleri/ linkten ulaşabilirsiniz.

Başkasına ait indirimli veya ücretsiz geçiş kartlarının kullanılması durumunda, kartınıza el konulabilir veya uzaktan kullanıma kapatılabilir.

Müşteri Hizmetleri ve Kişiselleştirme Şefliği, ilgili kartın sahibine gerekli yasal işlemleri başlatarak hesabına usulsüz kullanım cezası tahakkuk ettirir.

Usulsüz kullanım bedelinin ödenmesinin ardından, kartınızın yeniden çıkartılması için işlem başlatılabilir.

Başkasına ait ücretsiz veya indirimli geçiş kartlarının kullanılması durumunda, kartınıza el konulabilir veya uzaktan kullanıma kapatılabilir.

Müşteri Hizmetleri ve Kişiselleştirme Şefliği, ilgili kartın sahibine gerekli yasal işlemleri başlatarak hesabına usulsüz kullanım cezası tahakkuk ettirir.

Usulsüz kullanım bedelinin ödenmesinin ardından, kartınızın yeniden çıkartılması için işlem başlatılabilir.

×