Uçağa sahip kent olmanın avantajı

Dün Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden BURULAŞ'ın Genel Müdürü Levent Fidansoy'un davetiyle Yunuseli'nden deniz uçağıyla İstanbul'a gidip döndük.

Yolculuk o kadar rahat, konforlu ve güvenli ki, karadan kalkıp 25 dakikada sorunsuz biçimde İstanbul'da Haliç'e, denizin ortasına indik.

Dönüşte de Haliç'ten, denizden kalkıp Yunuseli'nde karaya indik.

Bursa'nın elinde böylesine bir değer var.

Yarım saat bile sürmeyen yolculukla ülkenin iki büyük kenti havadan birbirine bağlanmış.

Deniz uçağında doluluk oranı şimdilik yüzde 50'lerde.

Genel Müdürü Fidansoy, olumsuz yayınların doluluk oranını etkilediğini söylüyor.  

BURULAŞ'ın elinde 5'i deniz uçağı olmak üzere tam 6 uçağı var.

Şirketin ayrıca 6 deniz otobüsü, bir de şehir hatları vapuru bulunuyor.

BURULAŞ küçük bir hava ve deniz yolu filosuna sahip.

Yakında filodaki başka karadan kalkıp inen bir uçakla da 'yaşadağın şehri havadan seyret' turları başlatılacak.

Araçların tümü kendi envanterine kayıtlı.

Hepsinin periyodik kontrolleri yaptırılıyor. Donanımlı personeli var.

16 yıl sonra yeniden faaliyete geçen Yunuseli Havalimanı'nda yapılanma büyük ölçüde tamamlanmış.

Kulenin montajı sürüyor. Metal konstrüksiyondan yapılan kule öyle devasa bile kütleye sahip değil. 

 

“Bu kule işimizi görecek. 5 kilometre etrafı görmesi yetiyor” diyen Fidansoy, yer hizmetlerindeki eksiklerin de büyük ölçüde tamamlandığını hatırlatıyor.

Yakın gelecekte Yunuseli'nde uçuş dersleri de başlayacak.

Bursalılar henüz deniz uçağının rahatlığını ve konforunu tanımış değil.

Fiyatlar yüksek görünebilir.

Normal uçuşlar 150 TL, ancak bir hafta önceden bilet alınırsa fiyat 120 liraya düşüyor.

İstanbul yolculuğunu İtalyan pilot Gabriel ile yaptık.

Bursa'ya ait bir uçağın İstanbul semalarından süzülerek Haliç'e inmesi müthiş bir keyif.

BURULAŞ bu hazzı Bursalılara BUDO gemileriyle de tattırıyor.

Türkiye'nin en büyük kentine Bursa'ya, Bursalılara ait deniz ve hava araçlarıyla gidilebiliyor.

Buna bir kere Bursa'nın avantajı olarak bakmak gerek.

Kaç kentte böylesi imkânlar var?

Büyükşehir Belediyesi Bursalılara bu fırsatı sunuyor.

Elbette hemşehrilerimizin tümünün uçağa binme şansı yok.

Fakat bir balık-ekmek fiyatından bile daha ucuz rakama, örneğin BUDO gemileriyle 9.90 TL'ye İstanbul'a gidilebilir.

Eminönü'nde bu fiyata balık ekmeği zor veriyorlar.

Levent Fidansoy, Büyükşehir Belediyesi'nin bize göre başarılı bürokratlarından.

İşine hâkim.

Adeta holding büyüklüğündeki kamu şirketini yönetiyor.

Teknik donanımlı.

Üstelik, yönettiği şirket, özel halk otobüsünden belediye otobüslerine, deniz otobüsünden uçağına, helikoptere, araç ve iş makinesi kiralamaya kadar aklınıza gelebilecek her alanda hizmet çeşitliliğine sahip.

BURULAŞ geçen yılı yüzde 7 kârlılıkla kapatmış.

Genel Müdür Fidansoy belediye otobüslerinin zararını raylı sistemin karşıladığını söylüyor.

Kentte iş yapan, kârlı hatların Özel Halk Otobüsleri'ne tahsis edilmesini zarara en büyük neden olarak görüyor.

BURULAŞ günlük 750 bin yolcu taşıyor. Bunun 270 bini raylı sistemden geçiyor.

BUDO'nun Büyükçekmece hattında elde edilen verimlilik, Kabataş'taki yüzde 50'yi yakalamış.

Fidansoy, her geçen gün BURULAŞ'ın deniz ve hava araçlarına olan ilginin arttığını vurguluyor.

Üstelik İstanbul'da yerel yöneticilerden, bekledikleri ilgiyi, yakınlığı göremedikleri halde.

Biz olaya bardağın dolu tarafından bakıyoruz.

Elbette aksayan, yolunda gitmeyen bir şeyler, eleştirilebilecek konular vardır.

Bursa'nın bugün küçük uçaklarla da olsa işleyen bir havalimanı varsa, bu kentimiz için bir artı değerdir.

Hedef bu olmalı ama Büyükşehir Belediyesi'nin herkesi mutlu etmesi, memnun etmesi de beklenemez.

Türkiye'nin sayılı ciroya sahip şirketlerinden biri olan BURULAŞ'ın elindeki filo ve kentte kattığı değer ile hepimiz övünmeliyiz.

Çünkü o bir kamu şirketi.

 

İhsan AYDIN

Olay Gazetesi

 

Haber Linki; http://www.olay.com.tr/yazarlar/ihsan-aydin/ucaga-sahip-kent-olmanin-avantaji/8580/



Yayınlanma Tarihi: 22.3.2017