Bu yolculuğu yapmanız için onlarca nedeniniz var!

Yunuseli Havaalanı’ndan bir güvercin gibi havalandık ve 22 dakika sonra İstanbul’un kalbine Haliç’e bir martı gibi süzülerek iniş yaptık.

Eğer bu cümleyi on yıl önce yazmış olsaydım, bilim kurgu gibi hayal üzerine köşe yazısı olur mu diye Kundakçı’ya hesap vermek zorunda kalırdım.

Elbette Burulaş A.Ş.’nin buna benzer birçok hayalin gerçeğe dönüşmesinde büyük payı var.

Nasıl mı?

İDO yabancıya satılmasının ardından rakipsiz olmanın verdiği şımarıklıkla Bursa halkını istediği fiyatı uygulayıp itina ile rendelerken, çok para vereni öne alıp sıra tecavüzleri yaşatırken, bir gün karşımıza BUDO çıktı ve sefer yapacağım dedi. Başta ben olmak üzere birçok kişi bunu pokerde zayıf elle çekilen blöfe benzeterek sonu gelmez dedik ama o BUDO mükemmel hizmet ve fiyat ile İDO’yu dize getirdi. O kadar getirdi ki buna İ.B.B. bile şaşırdı hatta BUDO’ya yaptıkları ayıplarla sabrımızı taşıracak noktalara getirdi. Bu anlamsız husumeti İstanbul eski İl Başkanı, Bursa Milletvekili ve ÇSG Bakanı Mehmet Müezzinoğlu bile çözemedi ama kervan yürümeye devam etti.

Bugün BUDO 6 deniz otobüsü, 1 göl otobüsü, 1 yolcu gemisi, 1 çöp toplama gemisi ile büyük bir armada ve marka olarak Marmara’da ve İznik Gölü’nde fark ediliyor.

Öte yandan, Bursa Yunuseli Havaalanı ne zaman açılacak diye feryat edenler, havaalanı hizmete açılınca kendi kepenklerini kapatıverdiler. Bu tür hava alanları dünyanın her yerinde varken ve Charter diye revaçta bir uçuş hizmeti sunumu yapılırken bu iş Bursa’ya nasip olunca mezarlık baykuşları gibi karanlıkta ötmeye başladılar. Havaalanının uçuş ruhsatı yokmuş, itfaiyesi yokmuş, kulesi yokmuş, dahası uçuşlar yasaklanmış seslerini duymaya başladık.

Bu durumu sorduğumda hepsi var ama bazı insanlarda algı sorunu var cevabını aldım. Bir bakalım mı dedim.

Hay hay buyurun bekliyoruz hatta bir de Haliç’e uçalım öğlen de sosyal tesislerde karavana yiyip dönelim dediler.

Yunuseli’nde 4 deniz uçağımızın olduğunu, 1 kara uçağımızın olduğunu ve tarifeli hizmet verdiklerini öğrendik. 6 kişilik kara uçağının yakında kentinizi havadan görün sloganı ile en uygun şartlarda Bursa halkına hizmet vereceğini öğrendik.

Köşe yazarları kardeşlerimle birlikte İstanbul’a uçtuk. Yunuseli’nden kalktıktan 22 dakika sonra Haliç’e denize indik.

İnsanlar koltuklardan değer almaz, o koltuklara oturmak için değerli olmak gerekir derler ya!.. Levent Fidansoy’u Bursa’da bu listenin başına yazabilirsiniz.

Bursa Tophane Orta Pazar çocuğunun Bursa’ya kattığı vizyonu para pul ile ölçmek olmaz. Yakın gelecekte hizmete almayı planladıklarını dinleyince beni imkansızdan artık neden olmasın demeye alıştırdı.

22 dakikada evinizden çevre yoluna giremezken, İstanbul’un kalbine gitmek için en iyi şartlarda 120 dakikayı kabul ederken, Burulaş A.Ş. sizi oraya indiriveriyor.

Eskiler bilir! Paris’e akşam yemeğine giden jet sosyete vardı. İstanbul artık Bursa’nın ayağının dibinde bekliyor.

Bu iş para işi demeyin. Zaman en kıymetli şeydir. Üstelik bu 22 dakika size ulaşımın yanında müthiş bir görsel güzellik sunarken 120 TL’ye mal oluyor. Yani uçuk değil.

Levent Fidansoy ile yolda konuşamadık çünkü kalkıştan sonra havadan izlediğimiz inanılmaz güzellikteki görüntülere daldık. Havadan Marmara’yı aştık ve zevkle izlediğimiz Tarihi Yarımada’dan sonra Boğaz’a girdik ve Haliç’e indik.

Bir nefeslik arada Burulaş A.Ş.’nin günde 750 bin yolcu taşıdığını, bunun 260 bininin raylı sistemlerle yapıldığını anlatırken bütün arızaların canını yaktığını ama arızanın bu işin doğasında olduğunun da altını çizdi.

Burulaş A.Ş. olarak kent içi kara taşımacığında kârlı hatları özel halk otobüslerinin kullandığını, bu yüzden kâr etmediklerini ama genel toplamda katma değer, hizmet, istihdam ve kâr sağladıklarını ifade etti.

Bir Bursalı olarak gelecekte nasıl bir Bursa düşlediğini bizlerle paylaştı.

Hani göz açıp kapayana kadar karadan kalktık, denize indik. Denizden kalktık, karaya indik. Bir alamete bindik ama kıyamete değil İstanbul’a gittik.

Bir gün mutlaka bu ulaşımı ve görsel lezzeti siz ve aileniz yaşayın diyorum. Bir küçük tüyo vereyim. Erken rezervasyon ile 12 kişi kapatırsanız pazarlık şansınızı bile zorlarsınız.

Osman GÜRÇAY

Bursa A Gazete

Haber linki: http://agazete.com.tr/kose-yazisi/1274/bu-yolculugu-yapmaniz-icin-onlarca-nedeniniz-var.html