Bursa Büyüksehir Belediyesi tarafindan konforlu ulasimi kent merkezi ile bulusturmak amaciyla projelendirilen Heykel- Garaj (T1) Tramvay Hatti’nin ilk asama ihalesini kazanan firma ile Büyüksehir Belediye Baskani Recep Altepe arasinda sözlesme imzalandi. Baskan Altepe, projenin 10 aydan daha kisa zamanda bitirilmesi için ray ve gerekli teknik malzeme siparislerinin daha önceden verildigini belirterek, 10 gün içinde ilk kazmanin vurulacagini söyledi.

 

Bursa’da ulasim sorununu tüm çagdas dünya kentlerde oldugu gibi rayli sistem yatirimlariyla çözmekte kararli olan Büyüksehir Belediyesi, Bursaray Kestel hattinda yogun çalismalar devam ederken, kent merkezi için de tarihi bir adim atti. Sehir içi tramvay hatlarinin ilk uygulamasini Cumhuriyet Caddesi- Davutkadi arasinda uygulamaya geçiren Büyüksehir Belediyesi, vatandaslarin uygulamaya olan ilgisinin gün geçtikçe artmasiyla birlikte ana hatlardan ilki olan Heykel-Garaj (T1) tramvay hattinda uygulama sürecine geldi. Yaklasik 6,5 kilometrelik hattin 25 Haziran’da yapilan ihalesinde 18 milyon TL ile en uygun teklifi veren Ispanyol Comsa SA sirketi ile Büyüksehir Belediyesi arasinda sözlesme imzalandi.

Bursa’yi demir aglarla örüyoruz


BURULAS’ta düzenlenen imza töreninde konusan Büyüksehir Belediye Baskani Recep Altepe, seçim öncesi Bursa’yi demir aglarla öreceklerini ve Yildirim’dan Nilüfer’e kadar kentin çagdas ve kesintisiz ulasimla bulusturulacaginin sözünü verdiklerini belirterek, bu sözü tutmanin gururunu yasadiklarini söyledi. Sözlesmesi imzalanan Heykel-Garaj tramvay hatti ile 26 kilometrelik hatti Bursa’ya kazandirmis olacaklarini hatirlatan Baskan Altepe, bu projenin bir baslangiç oldugunu, yakin bir zamanda terminal hatti ile ilgili çalismalarin da baslatilabileceginin müjdesini verdi. Heykel- Garaj hatti ile entegre olarak planlanan Kanal boyu, Terminal ve eski Yalova yolu hatlariyla ilgili proje çalismalarinin sürdügünü belirten Baskan Altepe, bu tempoyla giderlerse Terminal hatti ile ilgili çalismalari da baslatabileceklerini müjdeledi.

Kisa zamanda tamamlanacak


Stadyum Caddesi- Altiparmak Caddesi- Atatürk Caddesi- Heykel- Inönü Caddesi-Kibris Sehitleri Caddesi- Kent Meydani- Darmstad caddesi güzergahinin trafik yogunlugu açisindan sikintili bir bölge oldugunu dile getiren Baskan Altepe, çalismalari kisa zamanda bitirip, vatandaslara ve sürücülere fazla bir sikinti yasatilmayacagini vurguladi. Sözlesme süresi 1 yil olan projeyi 10 aydan daha kisa zamanda bitirmek için gerekli her türlü çalismayi önceden yaptiklarini hatirlatan Baskan Altepe, “Raylar ve gerekli teknik malzemelerle ilgili siparisleri daha önceden vermistik. Önümüzdeki hafta raylar geliyor ve 10 gün içinde ilk kazmayi vuracagiz. Çünkü örnegin Altiparmak Caddesi’ne girdigimiz zaman kazdigimiz yere, hemen raylari döseyip, 40 günü bulmadan oradan çikmaliyiz. Zaten çalisma boyunca yolun kapatilmasi söz konusu degil” dedi.
Sehre kalite gelecek
 

Hattin geçtigi caddelerin genisletilmesinin mümkün olmadigini, geçmiste 150 bin nüfuslu kentin kullandigi caddelerin bugün 2 milyon nüfusa yetersiz geldigini kaydeden Baskan Altepe, lastik tekerlekli araçlarla çözümün imkansiz olduguna degildi. Yaklasik 250 kisi tasiyan ve tramvayin, 2’ser kisi tasiyan 100 araca denk geldigini kaydeden Baskan Altepe, “Yani bir tramvayin o caddeye girmesi 100 aracin o caddeden uzaklasmasi demek. Avrupa’nin tüm çagdas kentleri ulasimi böyle çözdü. Avrupa’nin 80 yil 100 yil önce yaptiklarini biz hala ‘acaba olur mu’ diye tartisiyoruz. Hattin geçtigi güzergahta dogal olarak araç parklanmalari ortadan kalkacak, caddeler modern bir görünüme kavusacak. Bu caddelerdeki otopark sorununu da yine bizim gelistirdigimiz ringo parklarla çözecegiz. 100 metrekarelik bir arsaya bir cadde boyunca siralanan araçlari park edebilecegiz. Ayni zamanda güzergahta ray dösemelerinin yaninda tretuvar ve cephe düzenleme çalismalari da yapilacak. Kent merkezi, araç gürültüsü, egzoz gazi kokusundan arinacak. Sehre kalite gelecek” diye konustu.

Avrupa’nin en büyüklerinden biriyiz


Ispanyol Comsa SA sirketinin Kontrat Direktörü Pedro Miguel Rivero Moya ise 100 yili askin süredir sadece demiryollari üzerine çalisan firmalarinin alaninda Ispanya ve Avrupa’nin en büyüklerinden biri oldugunu vurguladi. Barselona, Madrid, Valencia, Bilbao, Malaga, Lizbon, Porta gibi sehirlerin tramvay hatlarini kendilerinin yaptigini dile getiren Pedro Miguel Rivero Moya, bir asri askin deneyimlerini Bursa’ya aktaracaklarini kaydetti.
Büyüksehir Belediyesi Genel Sekreter Yardimcisi Seyfettin Avsar ile BURULAS Genel Müdürü Levent Fidansoy’un da katildigi törende konusmalarin ardindan Büyüksehir Belediye Baskani Recep Altepe ile Comsa SA Kontrat Direktörü Pedro Miguel Rivero Moya arasinda sözlesme imzalandi.

Heykel-Garaj hatti
Stadyum Caddesi- Altiparmak Caddesi- Atatürk Caddesi- Heykel- Inönü Caddesi-Kibris Sehitleri Caddesi- Kent Meydani- Darmstad caddesi güzergahi boyunca 13 istasyon yer alacak. 1 atölye binasi, 2 depo yolu, 2 atölye yolu, 15 makas, 1 kruvazman, 3 trafo binasi imalati gerçeklestirilecek. Ayrica Cumhuriyet Caddesi tramvay hatti ile kesisen bölgede özel rayli sistem çalismasi yapilacak. Acil durumlar için uygun yerlere 4 adet cep hatlari da projelendirildi. Proje kapsaminda; kazi-dolgu ve altyapi drenaj sistemlerinin olusturulmasi, ray dösenmesi, istasyonlarin insasi, kataner sistemi mevcut trafik sinyalizasyonuyla uyumlu sinyalizasyon sistemleri ve scada sistemlerinin yapilmasi ile tramvay araçlarinin bakim-onarimi için atölye binasi yapilacak. 



Yayınlanma Tarihi: 2.9.2014