BURSA BÜYÜKSEHIR BELEDIYESI, KONFORLU ULASIMI EMEK'LE BULUSTURAN 2,5 KILOMETRELIK HATTI, YOLCULU SEFERLERE AÇTI.

BASKAN ALTEPE, IHALESI GEÇEN DÖNEM YAPILAN IHALEDE TASARRUF SAGLANMASI AMACIYLA YÜKLENICI FIRMA TEMSILCILERIYLE 3 AY GECELI GÜNDÜZLÜ YOGUN TOPLANTILAR YAPTIKLARINI BELIRTEREK, EK BIR ÖDEME YAPMADAN BURSA'YA FAZLADAN 2,5 KILOMETRELIK HAT KAZANDIRMANIN MUTLULUGUNU YASADIKLARINI SÖYLEDI.

KENDINI 'FAHRI BURSALI' OLARAK GÖRDÜGÜNÜ BELIRTEN TORUNLAR SIRKETLER GRUBU YÖNETIM KURULU BASKANI AZIZ TORUN,

BURSA'NIN HER ALANDA BIR DÜNYA KENDI OLMA YOLUNDA HIZLA ILERLEDIGINI VURGULADI.


YAPI MERKEZI GRUBU BASKANVEKILI KÖKSAL ANADOL, BÜYÜKSEHIR BELEDIYESI'NIN PLANDA YAPTIGI DEGISIKLIKLE AYNI SÜRE IÇINDE BURSA'YA 2,5 KILOMETRE DAHA RAYLI SISTEM KAZANDIRMANIN GURURUNU YASADIKLARINI BELIRTTI.
 

Bursa Büyüksehir Belediyesi'nin ihalesi geçen dönem yapilmasina ragmen yeniden ele aldigi Görükle Hatti projesinden saglanan yüzde 36'lik tasarrufla hayata geçirdigi Bursaray Emek hatti, yolculu seferlere açildi. Uluslararasi bir ihale dosyasinin yeniden ele alinmasinda Türk firmasiyla çalismanin avantajlarini iyi kullandiklarini belirten Baskan Altepe, bu tasarrufun saglanmasi için yüklenici firma ile 3 ay geceli gündüzlü çalistiklarini sonuçta Bursa'nin kaynaklarini en verimli sekilde kullandiklarini söyledi.
 

Bursa'yi bu dönem demir aglarla örme hedefi dogrultusunda ise ilk olarak ihalesi seçim öncesi yapilan Görükle hatti projesini ele almakla baslayan Büyüksehir Belediyesi, 6,5 kilometrelik hatta yapilan bazi düzenlemelerle yaklasik yüzde 36 tasarruf sagladi. Bu tasarruf kapsaminda Organize Sanayi Bölgesi'nde sona eren hatti yaklasik 2,5 kilometrelik 2 istasyonlu hat ilave edilmesi kararlastirildi. Bu yöndeki çalismalarina hiz veren Büyüksehir Belediyesi, Görükle hattinin Altinsehir, Ertugrul ve Özlüce istasyonlarini geçtigimiz yil aralik ayinda, hattin diger istasyonlari olan Yüzüncü Yil, Batikent ve Üniversite istasyonlarini da eylül ayinda yolculu seferlere açmisti. Ayni proje kapsaminda yürütülen ve mevcut kavsaklardan 8 kat daha büyük bir insaat alanina sahip Emek Kavsagi'ni da bünyesinde barindiran Bursaray Emek Hatti, düzenlenen törenle yolculu seferlere açildi.

"Sözümüzü tuttuk, gururluyuz"


Emek hattinin açilis töreninde konusan Büyüksehir Belediye Baskani Recep Altepe, Bursa'ya verdikleri sözü tutmus olmanin gururunu yasadiklarini söyledi. Göreve geldiklerinde 'bu dönemin tasarruf dönemi' olacagini açikladiklarini hatirlatan Baskan Altepe, yaklasik 250 milyon TL'nin 6,5 kilometrelik hat için fazla oldugunu, bu paraya daha fazla hat yapilmasi gerektigini daha ilk günlerde dile getirdiklerini vurguladi. Uluslararasi ihale olmasina ragmen ihaleyi Türk firmasinin almis olmasinin avantajlarini en iyi sekilde kullandiklarini dile getiren Baskan Altepe, "Yaklasik 3 ay sabahlara kadar belediyemizdeki uzmanlarimiz ve yüklenici firma görevlileri proje üzerinde çalisti. Gereksiz bazi detaylara girildigini gördük. Birçok noktada aç kapa tünel yapilmisken, üniversitede delme tünel öngörülüyordu. Bunu aç kapa tünele çevirdik. Bu projede de 900 metre aç kapa tünel yapildi. Sonuçta tüm çabalarimiz Bursa'nin kaynaklarini en verimli sekilde kullanmak içindi" dedi.

Degisiklik üniversiteyi de memnun etti


Görükle hattinda yapilan tüm degisikliklerin üniversite senatosu tarafindan da mutlulukla karsilandigini dile getiren Baskan Altepe, yaptiklari hattin eski projeye göre 150 metre daha ileriye gittigini belirtti. Eski projede, son durakta inen vatandaslarin acile ulasmasi için 400 metre yürümesi gerektigini dile getiren Baskan Altepe, "Yaptigimiz degisiklikle simdi 80 metre yürüyerek polikliniklere ulasmam mümkün. Bunun yaninda eskiden son durak binalarin aralarinda öngörülüyordu. Bu güvenlik açisindan sikinti olusturuyordu. Görükle, Irfaniye, Kayapa bölgesinden gelecek araçlarin kampüs içine girmeleri uygun olmadigi için hattin ana yola paralel olmasi gerekliydi. Ayrica binalarin arasinda kalan hattin gelecekte Görükle ve Irfaniye bölgesine kadar uzatilmasi kolay olmayacakti. Ancak simdi hat, kaldigi yerden istenildigi zaman uzatilabilir. Biz yaptigimiz bu degisikliklerle hem üniversiteye ulasimi daha da kolaylastirdik, hem de Bursa'ya yaklasik 2,5 kilometrelik daha hat bir kazandirdik" diye konustu.
Bursa rayli sistemin merkezi oluyor


Rayli sisteme ilave hatlarin açilmasina paralel olarak yolcu sayilarinin da yükseldigini ifade eden Baskan Altepe, 2009 yili basinda 131 bin olan günlük yolcu sayisinin günümüzde 181 bine çiktigini ve bu sayinin her geçen gün arttigina degindi. Bu dönem programda olmamasina ragmen konforlu ulasimin kentin dogusuyla bulusmasi için Kestel hattinda ihaleye çiktiklarini ve kisa zaman içinde de insa çalismalarina basladiklarini kaydeden Baskan Altepe, "Kendi hazirladigimiz projede, yerli kredi kullanarak ve TL üzerinde islem görerek, bu hatta maliyetleri yüzde 70 oraninda düsürmüs olduk. Yani harcanan her 10 liranin 7 lirasi kasamizda kalmis oldu. Hatlari uzatmakla da yetinmiyoruz, simdi yeni araç temini için çalisiyoruz. Bir taraftan rayli sistemler bir taraftan da tramvay ve vagon üretimi konusunda çevre iller ve çevre ülkeler için de lojistik merkez haline geliyoruz" dedi.

Önceligimiz ulasim


Bursa'yi gelecege tasima yönündeki tüm projelerde Büyüksehir Belediyesi ile koordineli bir sekilde çalistiklarini dile getiren Osmangazi Belediye Baskani Mustafa Dündar da ulasim yatirimlarina büyük önem verdiklerini kaydetti. Büyüksehir Belediyesi tarafindan Soganli 30 metrelik yolda çalismalar hizla sürdürülürken, kendilerinin de bu yola dikey yollar açmak için çalistiklarini ifade eden Dündar, "Bunun yaninda 5 yilda 5 otopark hedefiyle yola çiktik. Bunlardan 2'sini açtik, ikisinde insaat yüzde 50'ye ulasti, birinin de kamulastirma çalismalarini tamamladik. Hizli trenle Istanbul-Bursa arasinin 1 saate inecek olmasi Bursa'yi tam bir cazibe merkezi haline getirecek. Bu nedenle gelecekte özellikle de ulasim konusunda sikinti yasamamak için bu alandaki çalismalarimizi artirmamiz gerektigini inancindayim" dedi.

Ayni bütçe ile daha fazla imalat


Yüklenici firma Tewet-Yapi Merkezi Konsorsiyumu adina konusan Yapi Merkezi Grubu Baskanvekili Köksal Anadol da, ayni bütçe ile daha fazla imalat yaptiklarini ve 2,5 kilometre ilave hatti Bursa'ya kazandirmanin mutlulugunu yasadiklarini söyledi. Yurt içi ve yurtdisinda hayata geçirdikleri 33'üncü projeyi hizmete açmanin mutlulugunu yasadiklarini ifade eden Anadol, "Büyüksehir Belediyemizin projeyi yeniden ele almasi ile yaptigimiz degisikliklerle bugün Bursa'ya 2,5 kilometre daha hat kazandiriyoruz. Bu projeyi ayni bütçe içinde ve ayni zamanda tamamlamis olmanin gururunu yasiyoruz" diye konustu.

Bursa dünya kenti olma yolunda


Proje kapsaminda hayata geçirilen Emek Kavsagi'na madde destek saglayan Torunlar Sirketler Grubu Baskani Aziz Torun ise, kendisini 'fahri Bursali' olarak gördügünü söyledi. Türkiye genelinde 13 ilde gida ve gayrimenkul yatirimlarinin bulundugunu hatirlatan Torun, "Ancak biz alisveris merkezi konseptine Bursa'da Zafer Plaza ile basladik. Yine Türkiye'nin en büyük 3'üncü alisveris merkezi o


Yayınlanma Tarihi: 2.9.2014